Wij zijn per mail en telefoon te bereiken. Ons kantoor is gesloten. We voeren alleen spoedreparaties uit.

Publicatiedatum: 24-09-2020

Gewoon fijn wonen. Dat is waar wij ons iedere dag voor inzetten. In deze periode van het coronavirus doen we dat wel anders dan normaal. We volgen nauwlettend de adviezen van het RIVM en richtlijnen van de Rijksoverheid. Daarom nemen we een aantal maatregelen, voor uw veiligheid en die van onze medewerkers. Deze maatregelen gelden tot ten minste eind november 2020.

Vragen?

Voor vragen kunt u ons, net als anders, per telefoon of e-mail infowetlandwonennl bereiken. We zijn bereikbaar op telefoonnummer 0527-24 97 10, van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 uur en 12.00 uur. Let op: wanneer wij u terugbellen kan het zijn dat u ‘privé-nummer’ in beeld krijgt.

Ook kunt u terecht op onze website www.wetlandwonen.nl waar wij onder andere veelgestelde vragen beantwoorden en u een aantal zaken direct zelf online kunt regelen.

Reparatieverzoeken

Voor een spoedreparatie zoals uitval van verwarming of elektra, gaslekkage of (ernstige) lekkage staan we natuurlijk voor u klaar. Overige reparatieverzoeken doen we alleen wanneer dat aan de buitenzijde van de woning is én wanneer dat veilig uitgevoerd kan worden.

U kunt op dit moment uw spoedreparatie alleen telefonisch indienen. Dit kan van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 uur en 12.00 uur op het telefoonnummer 0527-24 97 10.

Bij uw aanvraag wordt u gevraagd of er sprake is van ziekte (neusverkoudheid, hoesten, keelpijn en of koorts) binnen uw huishouden. Onze vakman kan u bij aankomst nogmaals vragen of er zieke mensen in uw woning zijn. Zo ja, dan zal de vakman de woning in geen geval betreden. Wanneer er sprake is van ziekte binnen uw huishouden beoordeelt Wetland Wonen of uw aanvraag met spoed moet worden uitgevoerd en hoe dan wordt gehandeld. We vragen u om bij de komst van onze vakman zelf in een andere ruimte te wachten tot hij klaar is.

Onderhoud aan uw woning

Het geplande onderhoud voeren we in principe alleen uit aan de buitenkant van woningen, tenzij er een wettelijke verplichting is om dit in de woning te doen en/of wanneer dit in het belang is van de veiligheid van onze huurders of onszelf. Denk dan aan inspecties of maatregelen in het kader van legionella, installaties of brandveiligheid.

De huurovereenkomst opzeggen

Als u de huurovereenkomst online heeft opgezegd, neemt de technisch beheerder contact met u op. Hij zal u enkele vragen stellen over uw woning. Hij kan u ook vragen om foto’s of een filmpje te maken van uw huis. Zo kan hij zien of het huis klaar is voor een nieuwe bewoner of dat wij of u nog iets in orde moet(en) maken. Alleen wanneer het niet anders kan komt hij bij u thuis een voorinspectie doen. U wordt dan verzocht even buiten te wachten tot de technisch beheerder klaar is.

Mogelijk heeft u nog dingen in de woning die u graag ter overname wilt aanbieden aan een nieuwe huurder. De technisch beheerder kan u hierover adviseren.

U levert de sleutel in bij de eindinspectie. Daarvoor komt de technisch beheerder bij u thuis. U wordt verzocht even buiten te wachten tot de technisch beheerder de eindinspectie heeft afgerond.

Een nieuwe woning huren

Krijgt u de sleutel van uw nieuwe woning? Die ontvangt u in de woning. De technisch beheerder is al iets eerder aanwezig zijn om de meterstanden op te nemen en de documenten klaar te leggen die u moet tekenen. Wanneer u op het afgesproken tijdstip bij de woning bent staat de technisch beheerder buiten. U gaat alleen de woning in om een korte inspectie te doen en de documenten te tekenen die klaar liggen. De persoon die de eerste huurbetaling doet blijft achter in de woonkamer. De technisch beheerder zet het pinapparaat klaar in een andere ruimte en verlaat die zodat u kunt betalen.

Heeft u te maken met overlast?

Veel mensen zijn nu thuis, (kleine) kinderen ook. Dat kan voor hinder zorgen. We willen u vragen om rekening te houden met deze situatie die voor iedereen nieuw is. Bij hinder van de buren, adviseren wij altijd om met elkaar in gesprek te gaan. Dat kan ook contactloos, via een briefje door de deur of door elkaars telefoonnummer te vragen en een appje te sturen of te bellen.

Voor overige meldingen over overlast vragen we u om ons dat zo veel mogelijk via e-mail (infowetlandwonennl) te laten weten, maar u kunt ons ook bellen op het telefoonnummer 0527-24 97 10, van maandag tot en met donderdag tussen 8.00 uur en 12.00 uur. We beoordelen welke meldingen wij nu kunnen oppakken en welke worden opgepakt wanneer de coronamaatregelen dat toelaten.

Huismeester

Onze huismeester, Co van Asselt, komt alleen voor bijzondere situaties in de gebouwen waarvoor zij huismeester is.

Medewerkers

Onze medewerkers werken zo veel mogelijk thuis en houden zich aan de richtlijnen van de Rijksoverheid. Mocht u een medewerker van Wetland Wonen op bezoek krijgen dan kunt u ervan uitgaan dat hij/zij op dat moment geen ziekteverschijnselen heeft. Wij begroeten u dit keer niet met een handdruk en dragen handschoenen en een mondkapje of gelaatsmasker bij een huisbezoek.
 

Bedankt voor uw begrip en medewerking.
Namens alle medewerkers van Wetland Wonen.

Marcel Timmerman
directeur-bestuurder van Wetland Wonen

 

Vragen over het Coranavirus?

Heeft u verder nog vragen over het coronavirus? Dan verwijzen wij u naar de Vragen en Antwoorden van het RIVM. U kunt ons ook bellen op 0527-24 97 10 of contact opnemen via het contactformulier op onze website.  

Deel deze pagina

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden