Niet tevreden? Laat het ons weten

We doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Dat vinden we erg vervelend. Laat dat ons daarom weten. Dan zoeken we samen naar een passende oplossing.

Stap 1 – wat is een klacht

Een klacht is wanneer je ontevreden bent over onze dienstverlening, bijvoorbeeld:

  • Je bent niet tevreden over hoe je door ons te woord bent gestaan;
  • Werkzaamheden in je woning zijn niet naar tevredenheid uitgevoerd;
  • Je hebt antwoord van ons gekregen op een vraag, maar bent daar niet tevreden over.

Een klacht gaat niet over:

  • overlast of klachten over je buren. Daarvoor ga je naar https://www.wetlandwonen.nl/ik-huur-een-woning/leefomgeving/overlast-melden
  • als er iets gerepareerd moet worden in je woning, daarvoor ga je naar https://www.wetlandwonen.nl/reparatie-en-onderhoud/reparatie-melden
  • bezwaar tegen de huurverhoging , daarvoor ga je naar https://www.wetlandwonen.nl/kennisbank/kennisitem#/node/1780
Stap 2 - dien je klacht in

Vul het klachtenformulier in. Geef zo precies mogelijk aan waarover je ontevreden bent. Onze klachtencoördinator mailt of belt je binnen 5 werkdagen om te vertellen wie de klacht in behandeling neemt en wat de vervolgstappen zijn.

Ga naar het klachtenformulier
Stap 3 – reactie op je klacht

De medewerker die je klacht behandelt, neemt contact met je op en bespreekt met je hoe we met je klacht omgaan. Soms kunnen we meteen een oplossing bieden. Soms is een bezoek aan je huis of een gesprek nodig. Het kan ook voorkomen dat we geen oplossing voor je klacht hebben. Je ontvangt na afhandeling van je klacht een schriftelijke bevestiging van ons.

Stap 4 – niet eens met onze reactie

Ben je het niet eens met onze reactie. Dat is erg vervelend, maar kan natuurlijk gebeuren. Meld de klacht dan opnieuw via het klachtenformulier. Je klacht wordt dan behandeld door de leidinggevende of manager van de afdeling. Stappen 1 t/m 3 worden opnieuw zorgvuldig doorlopen.

Stap 5 – nog niet eens met onze reactie

Het is erg vervelend als je na stap 4 nog steeds ontevreden bent. Op dat moment kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijk partij. Je kunt in eerste instantie terecht bij de klachtenadviescommissie. Ben je dan nog niet tevreden dan kun je naar de huurcommissie.

 

Heb je een klacht over een van onze huurders? Ga dan naar de pagina 'Overlast'. Hier lees je wat je kunt doen om de overlast te verhelpen.

Klacht over een huurder / overlast melden