Betalingsregeling

Heeft u uw huur niet op tijd betaald? Dat kan een keer gebeuren. Gewoon vergeten of net even geen geld op uw rekening? Dat hoeft niet meteen een probleem te zijn.

Wordt het betalen van de huur wel een probleem voor u? Laat ons dat dan weten. We begrijpen dat het niet makkelijk is om over financiële problemen te praten. Toch is het belangrijk om uw problemen zo snel mogelijk met ons te bespreken. Wij helpen u graag om een goede oplossing te vinden. Misschien kunnen we een betalingsregeling treffen. Zo voorkomt u dat een huurachterstand oploopt tot een groot bedrag en wij uiteindelijk een deurwaarder inschakelen om uw huurschuld te incasseren.

U kunt in Mijn Wetland Wonen zelf een betalingsregeling aanvragen. U kunt ook een persoonlijke afspraak met ons maken door te bellen via (0527) 24 97 10 of een e-mail sturen naar infowetlandwonennl.

Aan een betalingsregeling stellen wij wel een paar voorwaarden:

  • maximaal 1 betalingsregeling per 12 maanden;
  • minimaal termijnbedrag € 125,-;
  • maximaal aantal termijnen: 3;
  • geen lopende deurwaarderszaken;
  • het huurcontract moet minimaal 6 maanden oud zijn;
  • het termijnbedrag en de lopende huur moeten voor de eerste van de maand betaald zijn.

Als u de huur niet op tijd betaalt, volgen er drie stappen:

1. Herinnering

Heeft u de huur niet vóór de eerste van de maand betaald? Dan sturen wij u een herinnering. We vragen u om de huur alsnog zo snel mogelijk aan ons over te maken.

2. Ingebrekestelling

Hebben wij u een herinnering gestuurd over de huur en heeft u die nog niet betaald? Dan sturen we u een brief om u te laten weten dat wij u 'in gebreke stellen'. Dat betekent dat we verklaren dat u uw verplichtingen niet bent nagekomen. We vragen u in deze brief nog een keer om de huur te betalen.

3. Deurwaarder

Hebben wij u in gebreke gesteld en heeft u daarop niet gereageerd? Dan schakelen een deurwaarder in. Een vervelende stap die we liever voorkomen, want een deurwaarder kan u veel extra geld kosten.

Namens ons stuurt de deurwaarder u een brief. Hierin staat dat wij van plan zijn om de afhandeling van de betaling over te dragen aan de deurwaarder. Als de huur binnen 14 dagen na deze brief niet is betaald, dan neemt de deurwaarder de afhandeling van de betaling over. De kosten van de deurwaarder komen voor uw rekening.

Voorkom dat het zover komt door op tijd een betalingsregeling bij ons aan te vragen wanneer u problemen heeft om de huur te betalen.

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden